Učna slikanica v prostoru

E ElvisCvikl  –  27. 02. 2025  –  Območje 1: MČ Dečkovo naselje in MČ Nova vas
Primer talne poslikave
Primer talne poslikave

Zakaj ta predlog? Katero temo, težavo oz. izziv projektni predlog naslavlja?

Projekt "Učna slikanica v prostoru" naslavlja več izzivov hkrati in ponuja celostno rešitev, ki koristi tako otrokom kot celotni skupnosti. 1. Spodbujanje zgodnjega učenja in miselne igre pri otrocih Otroci se najbolje učijo skozi igro in gibanje. Z vizualnimi elementi na tleh – črkami, številkami, liki in barvami – projekt ponuja interaktivno in zabavno učno okolje, ki spodbuja motorične in kognitivne sposobnosti otrok. Vsakodnevna pot v vrtec tako postane priložnost za učenje skozi igro, kar prispeva k celostnemu razvoju predšolskih otrok. 2. Vključevanje otrok in učiteljev v kreativni proces Projekt vključuje aktivno sodelovanje otrok in učiteljev pri zasnovi vsebin, kar krepi občutek pripadnosti, spodbuja kreativnost in omogoča otrokom, da so soustvarjalci svojega okolja. To jih uči tudi odgovornosti in sodelovanja. 3. Ureditev okolice vrtca in varnost otrok Ob poti v vrtec se pogosto pojavlja težava nepravilnega odlaganja pasjih iztrebkov, kar je nehigienično in moteče za otroke in starše. Projekt predvideva zasaditev funkcionalnega zelenega pasu ob poti, ki bo vizualno urejal prostor in hkrati služil kot fizična prepreka za pse. Poleg tega bodo postavljeni jasni napisi, ki bodo sprehajalce psov nagovarjali k odgovornemu ravnanju. 4. Dvig ozaveščenosti o čistoči in odgovornosti v skupnosti Z informativnimi in vizualnimi oznakami se bo sprehajalce psov opozorilo, da je to otroški prostor, kjer je treba upoštevati čistočo in varnost. Nepobiranje pasjih iztrebkov je problem v mnogih javnih prostorih, še posebej v bližini šol in vrtcev, zato projekt tudi prispeva k širši ozaveščenosti in izboljšanju bivalnega okolja za vse.

Kaj konkretno predlagate? Kaj je bistvo vašega predloga? Kaj se bo zgodilo?

Projekt "Učna slikanica v prostoru" združuje igro, učenje in izboljšanje javnega prostora skozi barvno in funkcionalno ureditev poti v vrtec. Glavni cilji so: Oblikovanje interaktivne učne poti z vizualnimi elementi (črke, številke, geometrijski liki, barve), ki spodbujajo igro in miselni razvoj otrok. Ureditev zelenega pasu ob poti, ki bo preprečeval dostop psom in izboljšal estetiko ter varnost območja. Ozaveščanje lastnikov psov o odgovornem ravnanju z jasnimi napisi in vizualnimi oznakami. Kaj se bo zgodilo? Poslikava poti Na 100 metrov dolgi poti bomo s trajno barvo (odporno na obrabo in vremenske vplive) narisali raznolike učne elemente: Črke in številke – za spodbujanje prepoznavanja in učenja. Geometrijske like – za razvijanje prostorskega zaznavanja. Barvne cone ali vzorci – za zabavno in gibalno igro (npr. "Skoči na rdečo!", "Pojdi po rumeni poti!"). Igre na poti – polžek za štetje, hopscotch (ristanc), "sledi stopinjam" in druge interaktivne igre. Zelena pregrada – zasaditev robov poti Ob poti bomo posadili nizko grmovje ali cvetoče trajnice, ki bodo: Fizično preprečevale dostop psom. Vizualno ločile pot od okolice in jo naredile bolj prijetno. Pripomogle k lepši in bolj urejeni podobi vrtčevskega prostora. Informativni napisi za ozaveščanje sprehajalcev psov Na začetku in koncu poti bomo postavili napise s prijaznimi, a jasnimi sporočili, kot so: -"Otroška učna pot – poskrbite za čistočo!" - "Tu rastejo znanje, igra in otroški nasmehi – ne pasji iztrebki." - "Bodimo odgovorni! Otroci se tukaj igrajo." - Vključitev otrok in učiteljev Otroci in vzgojitelji bodo aktivno sodelovali pri izbiri barvnih kombinacij, oblikovanju vsebine poslikav in predlogih za zasaditev. Možna vključitev staršev in lokalne skupnosti pri izvedbi zasaditve.

Kako naj bi se projekt izvedel? Katere aktivnosti bi bilo treba izpeljati?

Sestanek s predstavniki vrtca (vzgojitelji, starši, otroci) za zbiranje idej o tem, katere oblike, številke, črke in igre vključiti. Oblikovanje predlogov (osnutki poslikav in postavitev). Izbor rastlin za zasaditev in lokacij za table Načrt postavitve tabel z ozaveščevalnimi sporočili za lastnike psov. Izbira trajnih barv, odpornih na vremenske vplive in obrabo (npr. prometne barve za talne označbe). Priprava šablon za lažje risanje oblik, številk in črk. Nabava sadik, zemlje inp. Izdelava tabel s sporočili za sprehajalce psov. Čiščenje poti in okolice (po potrebi odstranjevanje nečistoč, zaris postavitve poslikav). Izvedba talnih poslikav Označevanje prostora s kredo ali šablonami. Barvanje in risanje elementov (številke, črke, liki, igre). Sušenje in zaščita barv s posebnimi premazi proti obrabi. Zasaditev zelenega pasu Sajenje grmovnic in trajnic ob robu poti. Postavitev tabel in dodatnih vizualnih oznak Namestitev tabel na ključnih točkah poti z jasnimi, a prijaznimi opozorili za lastnike psov. Možna uporaba dodatnih simbolov (npr. narisan otrok, ki opozarja na igrišče). Otvoritev in vključitev otrok Organizacija "dneva odprtja", kjer otroci prvič preizkusijo učne igre na poti. Spodbujanje vzgojiteljev, da vključijo novo pot v vsakodnevne dejavnosti (npr. gibalne igre na poti).

Kje konkretno naj bi se projekt izvajal?

Ob celotno poti ob vrtcu Mehurček.

Kaj bi se po izvedbi projekta spremenilo, izboljšalo?

Otroci bi pridobili nov, interaktiven prostor za učenje in igro Učenje skozi gibanje – vsakdanja pot v vrtec ne bi bila več samo sprehod, ampak priložnost za prepoznavanje črk, števil, oblik in barv. Spodbujanje ustvarjalnosti – različne igre na tleh bi otroke motivirale k izmišljevanju lastnih pravil in sodelovanju v skupinskih dejavnostih. Več telesne aktivnosti – skakanje, tek, ravnotežne igre in orientacija v prostoru bi spodbujali razvoj motoričnih spretnosti. Varnost in urejenost okolja bi se izboljšali Bolj urejena in estetska pot – barvne poslikave in zasaditve bi ustvarile prijeten, igriv in vizualno privlačen prostor. Zelena pregrada bi zmanjšala dostop psov – s tem bi preprečili onesnaževanje poti z iztrebki in povečali varnost otrok. Jasno označen otroški prostor – informativne table bi jasno sporočale, da gre za območje, namenjeno otrokom, in bi lastnike psov spodbujale k odgovornemu ravnanju. Pozitiven vpliv na skupnost in ozaveščanje o čistoči Manj pasjih iztrebkov – z informativnimi tablami in fizično prepreko bi lastniki psov postali bolj pozorni na odgovorno ravnanje. Večja povezanost lokalne skupnosti – ker bi v projekt aktivno sodelovali otroci, vzgojitelji in starši, bi se povečal občutek pripadnosti skupnemu prostoru. Boljše vzgojne prakse – projekt bi služil tudi kot zgled za druge javne površine, kjer se soočajo s podobnimi težavami. Dolgoročne koristi Trajnostna rešitev – poslikave bi ostale del poti več let, saj bi bile narejene z vremensko obstojnimi barvami. Možnost nadgradnje – pot bi se lahko v prihodnosti dopolnjevala z novimi igrami ali sezonskimi motivi, kar bi ohranjalo zanimanje otrok. Boljša urbana kultura – če bi projekt dosegel želeni učinek, bi se lahko podobne pobude širile tudi na druga območja, kjer otroci preživljajo čas.




Nima definiranih mejnikov